ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی چارقد ، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین استفاده از سایت است، لطفاً آن را به دقت مطالعه فرمایید.

تعاریف
در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

فروشگاه
فروشگاه اینترنتی چارقد

محتوای سایت
شامل متن، عکس و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.

کاربر
هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت چارقد شده باشد، کاربر تلقی می شود.

عضو
کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد.

مشتری
کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.

سفارش
کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.

ایجاب و قبول سفارش
مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه " یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد " ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق "داده پیام" منعقد می گردد. ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، پیش فاکتور خرید می باشد، تایید سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را نهایی نماید.کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

مراحل ثبت سفارش و خرید
با توجه به آنکه موجودی کالاهای فروشگاه و قیمتها در طول زمان در حال تغییر می باشند، برای انجام خرید لازم است مشتریان در مرحله اول توجه به قیمت کالا و موجود بودن کالا یا عدم موجود بودن کالا را داشته باشند. پس از ثبت سفارش اولیه و کامل کردن فرم سفارش ، پیش فاکتور یا سبد خرید برای مشتری قابل نمایش می باشد و در صورت تایید مشتری می تواند سفارش خود را نهایی نماید. کاربران و مشتریان برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به ورود اطلاعات نمی باشند، می توانید از مزایای آن از جمله آگاهی از فروش ها و تخفیفات ویژه بهره مند شوند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا جهت برقراری ارتباط مورد استفاده قرار گیرند. مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

روشهای ارسال
فروشگاه از طریق شرکتهای پستی تیپاکس و پست جمهوری اسلامی ایران سفارشات مشتریان را ارسال می نماید. مشتریان می توانند در مرحله سفارش از بین روشهای ارسال ممکن یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر یک از شرکتهای پستی به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن شرکت می باشد.

نکات مهم در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی
در مواردی که ارسال توسط شرکتهای پستی انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم به شرکت پستی مورد نظر مشتری در حداقل بازه زمانی و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. در این موارد و به منظور احتیاط بیشتر، فروشگاه کالا را تا سقف ممکن بیمه می نماید (در صورتیکه شرکت مربوطه بیمه ارسال داشته باشد) تا نگرانی از بابت خسارت احتمالی برای مشتریان وجود نداشته باشد. علاوه بر بیمه، فروشگاه گزینه بسته بندی سفارشی (که شامل پوشش های اضافی در بسته بندی می باشد) را نیز برای اطمینان خاطر بیشتر مشتریان به هر روش ارسال اضافه نموده است. مجددا یادآوری می گردد که مشتریان هنگام دریافت کالا از شرکتهای پستی می بایست صحت و سلامت بسته بندی را چک، کالا را از بسته بندی خارج و سلامت ظاهری آن را تایید و سپس رسید دریافت کالا از شرکت پستی مربوطه را امضاء نماید زیرا در غیر اینصورت امضاء دریافت کالا به منزله دریافت صحیح و سالم کالا بوده و پس از آن هیچگونه ادعایی از جانب مشتری توسط شرکتهای پستی قابل پذیرش نیست. بر این اساس لازم است در صورتیکه کالای مربوطه دارای هر گونه ایراد و یا مشکلی باشد، مشتری ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع نمایند و از طریق فروشگاه پیگیر موضوع گردد. .لازم به توضیح است که هر گونه اقدامی خارج از چارچوب فوق موجب خواهد گردید که فروشگاه امکان هیچگونه پیگیری و حمایت از مشتریان را نداشته باشد

خدمات پس از فروش انحصاری چارقد
۷ روز تضمین برای تعویض ویژه و بازگشت کالا به مشتریان چارقد
مشتریان چارقد برای تست کالای خریداری شده تا ۷ روز فرصت خواهند داشت و در صورتیکه کالای خریداری شده دارای ایراد فنی باشد، فروشگاه کالا را برای آنها تعویض خواهد نمود و چنانچه موجودی آن کالا در فروشگاه تمام شده باشد، مشتریان دو انتخاب خواهند داشت:
دریافت کالای مشابه به انتخاب خود
استرداد وجه
لازم به توضیح است که در هر صورت این پروسه حداکثر ظرف سه روز کاری انجام خواهد شد و فروشگاه هزینه ارسال کالای تعویض شده را نیز برعهده خواهد گرفت.
عدم تطابق
در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، فروشگاه حداکثر ظرف سه روز کاری نسبت به تعویض کالای ارسالی با کالای سفارش داده شده اقدام می نماید و در صورتیکه کالای مورد نظر در فروشگاه موجود نباشد، به انتخاب مشتری، با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی مشتری مسترد می گردد. تبصره: در مواردی که قبل از باز نمودن بسته بندی امکان تطبیق سفارش و کالای تحویل شده وجود داشته باشد، لازم است مشتریان قبل از باز نمودن آن مشخصات سفارش و کالای تحویلی را بررسی نمایند زیرا در صورتیکه کالا از بسته بندی و آکبند بودن خارج شده باشد، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت .

حق مالکیت مادی و معنوی
کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

اختیارات فروشگاه
فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین و محتوا اقدام نماید.فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید. سایت چارقد به جز آدرس www.chaarghad.com هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه سایت بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام چارقد استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

تجربه خرید